Alla inlägg under oktober 2009

Av kleopatra - 31 oktober 2009 20:53

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att skriva lite varje dag. Det blir bara inte av. Jag som har så mycket tid.Skäms

Har förstått att det har ändå varit en hel del inne och tittat efter, men som har fått "tji". Nu är det så att jag har varit hemifrån ett tag. Har varit och besökt mina barn och besökt gamla hemtrakter. Tyvärr kunde jag inte få träffa alla eftersom de ej var hemma. Detta gjorde att det blev en lugn och avspänd  vecka. Annars brukar jag fara runt som en tätting, lite här och lite där. Blev riktigt bortskämd med dessa lata dagar och framförallt morgnar. Blev serverad en smoothie varje morgon, så det första jag gjorde när jag kom hem var att åka till stan och handla provivajuice, a-fil, mango, ananas, bananer och blåbär. Idag har I fått smaka på en variant med mango, ananas och banan. Den gick hem, må jag säga. Mums!

Det första I gjorde när jag kom hem var att sätta igång och storstäda sovrummet. Ut med allt som gick att placera på altanen. Piskade, borstade och dammsög och därefter tvättade han golvet. Det var lugnast för mig att fly hemifrån till staden och handla helgmaten. Bra arbetsfördelning, tycker jag. Skrattande

Nästa helg får jag träffa mina underbara döttrar eftersom vi då ska åka på spa. Det ska bli trevligt! Kanska I städar något av de andra rummen då. Flört


Av kleopatra - 22 oktober 2009 19:21

Idag har vi varit och spelat golf. Kändes bra att få röra på mig. Men när jag kom hem var jag för det första vansinnigt trött, har värk i kroppen, ( tror ju då att det är min gamla vanliga polymyalgia reumatica som spökar ), bara fryser hela tiden, hur mycket jag än tar på mig. Så gick jag och la mig i sängen, tog tempen och då hade jag  över 38 grader. Inte så mycket, men jag brukar aldrig ha hög feber och kan försäkra att det här känns ordentligt. Blä!

Av kleopatra - 18 oktober 2009 19:26

   Vi hade en underbart skön dag vid havet i torsdags. Lite kyligt, men när man kom i lä värmde solen så gott. God mat, trevliga vänner och dessutom en hel del motion.

Under fredagen regnade det nästan hela dagen och passande sysselsättning blev då att åka och handla mat.

Lördagen ägnade vi åt städning. Det blir ju så när man inte hinner med i veckan. I städade och jag gick där och viftade lite med dammtrasan, för syns skull. Glad På kvällen hade vi gäster och I stod för maten. Hans fantastiskt goda fiskrätt med himmelsk sås och pressad potatis till.  Egentligen ska det vara sjötunga, men det är ganska svårt att få tag i så det brukar få duga med bergtunga eller rödtunga. Betydligt billigare också.

Promenader i vår vackra omgivning både lördag och söndag.

Av kleopatra - 14 oktober 2009 19:30

Idag har jag mest hållit till inomhus. Synd på en sån vacker dag. Men i morgon ska jag försöka ta igen skadan. Då ska vi rusta oss för en riktig höstpicnic. Vi ska vandra ut till havet så långt vi kan och där ska vi värma en härlig soppa och äta gott bröd. Till soppan har vi med oss punch, för det är nämligen ärtsoppa. Passande, eftersom det är torsdag. P har gjort soppan och K tar med sig kaffe och bullar och vi tar med oss det som ska drickas till.

Av kleopatra - 10 oktober 2009 17:34

Man kan nästan tro att mössen invaderat vårt hus och ätit upp mig, eftersom jag varit så tyst ett tag. Men så illa är det inte. Har bara varit lite småkrasslig och inte kännt för att skriva något. Möss fångar vi då och då och golf har jag ändå varit ute och spelat. Idag skulle vi ut i skogen med J och L och deras barn, men då bestämde jag mig för att stanna hemma. Inte så roligt att vara ute i naturen när magen krånglar. De var ute i flera timmar och hade mat med sig som de lagade på ett trangiakök. Riktigt trevligt hade de haft. Utan mig?!!

Av kleopatra - 1 oktober 2009 19:48

Nu har det hänt. För första gången den här säsongen. Äckligt! Häromdagen, när jag tog fram grillpannan för att grilla några korvar, upptäckte jag något. Först trodde jag att det var rester efter dålig diskning. Men det var det inte. Det var små muslortar. Närmare bestämt nio stycken. Ofrånkomlligt så här års. Men var tar de sig in och dessutom i grytskåpet? Nu är det alltså tid att gillra små fällor igen. Grymt men nödvändigt när man bor på landet. Och så blir det till att studera kokkärl och annat extra noga.

Ovido - Quiz & Flashcards