Alla inlägg under november 2009

Av kleopatra - 25 november 2009 21:46

Ja, nu har det börjat. I har börjat den årliga karusellen med julstädning.  Han far runt som en tornado. Bäst att hålla sig undan. Och det gjorde jag idag. Passade på att åka till stan och spela bridge. Mycket trevligare sysselsättning, tycker jag. Men det luktade gott av såpa när jag kom hem.

Av kleopatra - 20 november 2009 19:52

Det är nog dags att lägga ned det här . Jag tycker inte att det är roligt längre, som ni väl har märkt, eftersom jag aldrig skriver något. Tål att fundera på.

Kanske förnya mig, byta blogg eller något.Obestämd

Av kleopatra - 5 november 2009 20:23

Idag skulle vi ha fått snö. Men det blev inget av med det. Sticker man ut näsan i den kalla vinden känns det ändå att den är nog inte långt borta. Skönt att det inte blev snöoväder, tycker jag. Vi hinner nog få så vi blir nöjda framöver.

Nu ser jag fram emot att träffa mina döttrar till helgen då vi ska åka till ett Spa. Det ska bli skönt! Glad

Av kleopatra - 2 november 2009 16:16

Idag har jag gjort en massa nyttiga saker. Rengjort filter i köksfläkt, diskmaskin och värmepump. Rensat avloppen i övre badrummet. Där fick man verkligen göra det grundligt. Skruva loss rör och annat för att få bort en massa hår m.m Riktigt gojsigt var det. Men nu rinner vattnet ned som det ska och jag känner mig superduktig. Härligt!  Skrattande

Av kleopatra - 1 november 2009 15:04

Lång promenad i novembergrå natur. Ändå känns det väldigt skönt. Lustigt att se en massa löv singla som fjärilar till marken under promenaden. Ibland fick jag för mig att det var fåglar som flög bland träden. Men det var faktiskt  löv som hade fått fart av vinden och steg och sjönk, innan de slutligen landade på stigen bredvid mig.

Idag är det I som ska stå för middagen. Därför kan jag sitta här en stund. Det är mycket  jag ska hinna med vid datorn: kolla resan inför nästa helg, ändra tid för mammografi, ta reda på när det är aktuellt med vaccination för vår del, överföra bilder från mobil till dator, bridgekurs m.m

Bäst att sluta blogga nu.

Ovido - Quiz & Flashcards