Alla inlägg under juli 2009

Av kleopatra - 29 juli 2009 21:11

Jag, vi väntar på att våra kära barn ska komma på besök om någon dag eller så. Det ska bli trevligt!  Vi är inte så bortskämda med detta. I stället är ju jag allt som oftast uppe i deras hemtrakter och far runt för att hinna med alla under några dagar.

Var är den soliga, sköna sommaren? Har den tagit en paus eller vad?

Av kleopatra - 27 juli 2009 16:47

Jaha, jag tog nog i lite för mycket igår för idag har jag inte gjort någonting. Lagat lunchmiddag förstås, men det räknas ju inte. Det gör man ju så där bara ifarten. Gissa vad vi åt?  Karins ( eg. moster Ingalills ) fantastiska fiskbullar med ris, rotfrukter och sallad. Supergott! Min käre sambo äter detta mycket gärna och med stor aptit.  Och han är en mycket kräsen man, kan jag försäkra. Fast han tycker ju att allt jag lagar är jättegott. Hur man nu ska förhålla sig till detta? ;)

Har även hunnit med en liten middagslur. Väldigt skönt att kunna unna sig! ;)

Nu ska jag gå ut i trädgården och äta efterrätt direkt från körsbärsträdet. De, körsbären, är snart över för den här gången. Ack, så gott!

Av kleopatra - 26 juli 2009 22:12

Idag har jag både varit ute på en cykeltur och gått en 18-hålsrunda på golfbanan. Det känns bara bra.  Så bra att jag inte orkar göra så mycket mer nu.

Av kleopatra - 24 juli 2009 21:17

Idag har jag varit ute på golfbanan, ensam med tre herrar! Gick inte så bra , alltså! Var alldeles för nervös, tror jag. Men vi hade väldigt trevligt. Vädret var också fantastiskt skönt.

Väl hemkomna åt I och jag en superb fisksoppa. Mums!

Nu orkar jag inte mer för dagen. Snart dags för en old lady att gå till sängs med natt- boken och sedan förhoppningsvis sova gott.

Natti-natti!

Av kleopatra - 23 juli 2009 21:27

Idag har det bara vräkt ned regn över oss. Efter det kommer mördarsniglarna fram, de små liven. I mängder! Tänk om man hade haft någon nytta av dem, istället för hur det är nu.

Jag måste erkänna att jag utan samvetskval klipper dem mitt itu bakom huvudet. Svisch!

Av kleopatra - 22 juli 2009 16:56

Jag vill spela golf nu! Men I bara pratar och pratar. Sitter uppe vid lilla torpet  och pratar med grannen L.

Om vi går ut så blir det bara 9 hål. Kanske lika bra det eftersom det varnades för huggorm på ett plakat uppsatt vid 9:ans tee på 18-hålsbanan.

Se upp för huggorm till höger om 9:ans green stod det.

Usch, inte så trevligt!

Av kleopatra - 22 juli 2009 12:16

Idag tillät vi oss att sova jättelänge. Alltså till klockan 9:00! =)

Solen strålade från en klar himmel. Skyndade ut med frukosten på altanen. Läste tidningen i lugn och ro. Tittade upp och bort mot horisonten i väst. Och där kom det mörka, hotande moln som lovade regn så småningom.

Det var kanske synd att vi inte steg upp lite tidigare? Men ibland måste man ta tillfället i akt och passa på när I inte måste upp i ottan  för att bada i sjön. Synd bara att anledningen till detta var att han inte kände sig riktigt kry. Hoppas att det går över snart.

Av kleopatra - 21 juli 2009 17:53

Ja, så har han gjort det igen, min butler. Jag behövde bara andas om att det kanske behövde städas. Vips, var dammsugaren igång och det med besked. Jag blev nästan arbetslös på kuppen. Var nästan tvungen att bara pyssla med mig själv. Så där som mina barn säger att jag är så bra på. Att göra mig i ordning . Kan ta nästan hur lång tid som helst. Vissa barnbarn lär ha ärvt detta av sin mormor, sägs det.

Ovido - Quiz & Flashcards