Alla inlägg den 29 december 2009

Av kleopatra - 29 december 2009 19:30

Det är faktiskt på tiden att skriva några rader här. Jag är inte sjuk längre, en klar förbättring har inträtt, men det har varit väldigt segt. Jag minns inte när jag var så dålig senast i en s k förkylning. Det är skönt att kunna känna dofter och smaker igen. Att inte behöva gå och lägga sig för att man har varit uppe en stund. Jag undrar om det har varit en liten "sväng" av svininfluensan???

Min granne, som också är sjuksköterska, tror detta. Det hela började ca 5-6 dagar efter att jag hade vaccinerat mig mot just svininfluensa. Bah! Nu gäller det att ta nya tag och komma igen med det som man har struntat i så länge.

För det första ska jag börja leta resmål. Jultomten har nämligen bjudit mig på en sol- och badresa. Snarast! Kanske hittar vi en resa nästa vecka eller veckan därpå. Förra vintern hittade vi en resa till Egypten en tisdag em och reste iväg redan fredagmorgon samma vecka. 14 fantastiska dagar med bad i underbara Röda havet. Vi får se vad det blir denna gång.

Ovido - Quiz & Flashcards