Alla inlägg under april 2009

Av kleopatra - 16 april 2009 21:38

Vi har haft en fantastiskt skön och vacker dag. Lite kyligt på förmiddagen, men sedan strålade solen från en klarblå himmel. Har varit i lilla staden och gjort den nödvändiga veckohandlingen, suttit i solen på altanen, gått med stavar m m. I har varit ute och plockat nässlor till nässelsoppa, som ju lär vara supernyttig att äta.

Igår spelade vi golf, har alltså gjort uppehåll idag, men i morgon ska vi försöka få tid till det igen. Det tar som bekant mycket tid i anspråk att ha denna hobby. men det är så väldigt roligt.

Av kleopatra - 14 april 2009 21:03

Så var då påsken över för den här gången. Bara att plocka bort alla gula dunvippor, ( observera att de är gamla, inköpta för länge sedan, innan man började diskutera hur illa de stackars hönsen plågas av att man rycker fjädrarna av dem ) påskkärringar och kycklingar m m. Nu ska jag till sist lägga undan de små tupparna med de röda kalufserna. De som L och A så gärna vill överta en gång. Tänk att jag fortfarande har dem kvar efter alla dessa år. De är så fula så de nästan är söta, bara för den skull.

För övrigt har jag läst mycket idag och lyssnat till en bok; Djur av Joyce Carol Oates. Marie Göranzon är uppläsare och mitt intresse bara ökar ju mer jag hör av uppläsningen.

Av kleopatra - 12 april 2009 22:38

Det bara fortsätter! Det fina vädret alltså. Idag har vi haft en sådan där underbart skön dag. Tränat golf på rangen, promenerat, solat på altanen, njutit av att se alla vårblommorna i backen ovanför oss och för övrigt bara slappat.

Av kleopatra - 11 april 2009 21:42

Nu har förhoppningsvis alla påskkärringar landat på sin hemmaplan.

Känner mig mycket nöjd efter dagens firande med mycket mat, dryck och stor påskbrasa. Är trött så in i .............

Av kleopatra - 10 april 2009 19:21

En fantastiskt  lugn och skön dag!

Strålande väder, tog fram ytterligare sommarmöbler, satt ute i solgasset, hälsodrink, promenad  i vår vackra omgivning till R. säteri, njöt av en god middag, som bestod av lax m m + gott vin.

I morgon väntar en dag som kanske inte kan beskrivas som lika lugn, då vi får besök av en liten barnfamilj. Men det känns ju trevligt ändå. Vi är inte bortskämda med att våra barn sliter trösklarna hos oss. Menar inget illa med detta. Det är ganska långa avstånd, geografiskt oss emellan.


Av kleopatra - 9 april 2009 21:12

En ovanlig skärtorsdagskväll! Inte en enda liten påskkärring har kommit på besök. Kanske är det så att barnen i grannskapet har blivit för stora för att gå runt och visa sig och dela ut påskteckningar. Som tack brukar de få godis eller en liten slant. Känns nästan lite tomt!

Jag fick däremot ett sms där det stod att man saknade mig på Blåkulla!????


Av kleopatra - 8 april 2009 17:42

Och det är faktiskt sant.....

Förutom att jag har bakat matbröd, som jag skrev om redan igår. Känner en viss tillfredsställelse över detta. I och jag har också varit i lilla staden och storhandlat inför påsken. Solen skiner över oss nu igen efter en ganska molnig och regnig dag. Vad kan man mer skriva om? Nej, jag tror jag ger upp. Kanske kan man känna mer inspiration senare!?

Av kleopatra - 7 april 2009 17:37

Idag på morgonen var det riktigt kallt här. Tänkte då att nu skall jag baka.

Hade för avsikt att både baka bullar och matbröd. Men sen tittade den lilla solen fram igen och då tog baklusten slut, så det blev bara bullar.

Matbrödet får vänta till i morgon för då har det lovats regn.

Sonen ringde och berättade att han var hemma för den lille mannen var sjuk och där bakades det också fick jag höra. En sockerkaka med lingon och en massa goda kryddor.

Jag har dessutom hunnit med att vara ute på den dagliga gångstavspromenaden och samlat på mig lite påskris för dekoration.


Ovido - Quiz & Flashcards