Alla inlägg den 15 juni 2009

Av kleopatra - 15 juni 2009 20:44

Efter vad jag kan förstå är vi på solsidan om man jämför med övriga Sverige. Det är vi tacksamma för. Talade igår med M i Sthlm och där hade det regnat ända sedan i fredags. Hela tiden!

Det verkar som om min blogg ofta handlar om väder. Det kanske ínte är så konstigt. Man är så beroende av att vädret ska vara hyfsat för att man ska kunna göra det man vill ofta. Det behöver inte vara 25-30 grader varmt, men gärna 20-25.

Ser i tidningen att det är 36-37 grader i Egypten där vi tillbringade 14 dagar i januari i år. Usch! När vi var där var det lagom skönt, ungefär som svensk sommar när den är som bäst.

Jag är förresten mycket intresserad av egyptologi och besökte naturligtvis några gamla egyptiska kungagravar. Influerad av dessa var det nära till hands att jag döpte min blogg till Kleopatra. Alltså - inte för att jag tycker att jag skulle vara lik henne på något sätt - om nu någon tror det.

Ovido - Quiz & Flashcards