Alla inlägg den 1 mars 2010

Av kleopatra - 1 mars 2010 11:28

Efter en lugn och skön helg blev det en grå och tråkig måndag. Nu måste jag komma igång med att göra någonting. Livet består ju inte bara av att gå här och känna sig tråkig. Jag kommer igång sent på dagen, kan man säga, eftersom jag inte står i duschen förrän vid 10-tiden. Då har jag förstås ätit frukost, läst morgontidningen och gjort min vanliga morgongymnastik. Sedan brukar jag planera dagens måltider, oftast ensam, hummelubben tycker att allt jag gör är så jättegott!!!? Nu har han kommit på att han nog måste försöka äta lite mindre. Det är alltså så att jag lagar för god mat, kan man tänka.

Jag planerar alltså, småplockar lite grann och sedan brukar jag ta en långpromenad.

När våren kommer på allvar tror jag att det blir bättre. Jag kommer att vara ute mera och inte gå här hemma och städa, baka, laga mat  och allmänt känna mig som en riktigt präktig morsa. Jag har det för bra, tror jag.


Nu ska jag gå till köket och laga öländska kroppkakor. Se där, nu tänkte jag på mat igen.  Jag hoppas att vi kommer i väg till London och Sicilien, så jag får vidga mina vyer lite.

Ovido - Quiz & Flashcards