Alla inlägg den 29 mars 2010

Av kleopatra - 29 mars 2010 18:22

Idag har jag varit ute och rest med mina vänner Kajsa och Maggan. Vi skulle till ett ställe som heter Skroten. Underligt namn för där fanns det bara tyger av alla de slag. Det inköptes gardiner och duktyger.

Under lunchen satt vi och pratade om TV-program, kom in på Tomas Brolin och hans medverkan i programmet Mästarnas mästare. En ung man bland personalen blev lite nyfiken när jag berättade att jag bott i Näsviken, Brolins hemtrakt. Det visade sig att den unge mannen också kom från Näsviken och dessutom hade han bott just på Mälarhöjden där vi bodde. Fast då var ju han inte ens född! Men hans mormor bor fortfarande kvar där. Lite roligt sammanträffande,tycker jag!

På hemvägen tittade vi in på ännu ett ställe för att kolla på kläder.Tyvärr hade lunchen då tagit ut sin rätt och vi var trötta och ingenting blev köpt. Kanske lika bra det. Kläder finns det gott om i garderoben och våren har ju just börjat.

Ovido - Quiz & Flashcards