Alla inlägg under juni 2009

Av kleopatra - 9 juni 2009 21:16

Idag har vi bland annat putsat och donat på båten. Som sagt , vi är lite sena med sjösättningen. Men å andra sidan är det ju ingen mening att sjösätta för tidigt, eftersom havet fortfarande är rätt kallt och vi egentligen bara använder den som en badbåt. Längtar nu mycket till att vi ska få skön värme och kunna åka ut med den till våra små öar, där vi kan vara alldeles ensamma.

Längtar också till att få träffa nära och kära snart. Nu är det bara ett dygn kvar knappt.


Av kleopatra - 8 juni 2009 17:51

Snart får jag träffa mina underbara barn igen. Inte imorgon men på onsdag skjutsar jag mannen till flyget och sedan åker jag vidare med bil till hembygden. Ser verkligen fram emot detta. Hoppas att alla mår bra och inte är för utschasade, som många är just nu. Allt ska ju ske i den härliga tid som är just nu!

Av kleopatra - 7 juni 2009 15:51

Jag hinner ju inte alls med det här. Det kanske är lika bra att inse detta och göra som L. Skriva en gång var fjortonde dag eller så. Men då får man ju inte reda på om jag lever eller hur det går här borta i tassemarkerna.  Inte vet jag vad mina kära och nära håller på med. Illa, illa!

Sen sist är det så att vi hade fest för några dagar sedan och vi hade nog dålig koll på hur många som kunde tänkas komma, för nu får vi äta rester varje dag. Ganska bra , faktiskt!  Maten klar när vi kom hem efter avslutad golfrunda. Vad sägs om det här: Ceviche på svenska smaker, Dubbelmarinerad filé, Tapenadepotatis med sockerärter och gott bröd + goda ostar. Nu gick ni allt miste om något riktigt gott. Och så ett gott vin till detta, som munskänken hade valt ut.=)

Av kleopatra - 4 juni 2009 16:56

Så här dagen före en fest är det mycket som ska göras. Tycker ändå att vi varit ute i god tid med att handla hem varor, städa o s v ( Varför nu det ska vara så viktigt, här är väl inte ostädat? ) =) Egentligen bättre att städa efter gästerna?

Idag har jag lagat en del mat som dubbelmarinerad fläskfilé, marinerad kycklingfilé, spenatpaj.

Ett problem är att jag inte riktigt vet hur många som kommer. Men det ordnar sig alltid. Kom ihåg Dosa!

Av kleopatra - 3 juni 2009 22:16

Ikväll skulle jag göra en massa saker. Då ringer en gammal barndomsvän som jag inte talat med på länge. Vi pratade i över tre timmar.......................

Puh.....!!! Trevligt naturligtvis, men ändå. Tre timmar. Suck! Nu får jag göra allt i morgon i stället.

Av kleopatra - 2 juni 2009 10:34

I deltar i en golftävling idag. Lycka till önskar jag honom eftersom jag har haft bättre resultat än han senaste tiden. Jag skjutsade honom  07.15 till banan för att sedan åka hem och förbereda mig att åka till stan. Skall rösta inför EU-valet och sedan till mitt huvudärende, nämligen att springa runt och hitta en lämplig present till I ,som fyller år på fredag. Det gäller att smida medan järnet är varmt. Jag menar innan han är hemma igen.

Av kleopatra - 1 juni 2009 14:09

Just nu är det för fint och varmt väder för att sitta här och blogga. Har kommit hem från en golfrunda. Vad annars skulle jag ha hittat på? Är man privilegierad så är man.

So long!

Ovido - Quiz & Flashcards