Alla inlägg den 23 september 2009

Av kleopatra - 23 september 2009 20:54

Härlig morgon = vakna långsamt till skön musik, vända mig om på andra sidan och somna om, vakna igen efter ca en timme, känna att min älskling också ligger kvar i sängen, tänka att det är det här vi har pratat om och längtat efter, att inte ha så många måsten, som när den välsignade solen lyser och man bara måste ge sig ut.

Det är höst! Nu ska vi ta det lugnt! Ligga kvar i sängen om vi vill det, läsa tidningen i lugn och ro,  äta frukost länge, ta en lång funderare på om det är något viktigt som vi absolut måste företa oss.

Men så blev det inte idag heller. Någon måste ut och röja sly i skogsbacken.  För att vi ska få en fin utsikt när vi ligger kvar i sängen och tittar ut genom fönstret. Någon måste åka iväg och spela bridge. För att någon har anmält sig till en repetitionskurs.

Nu är det kväll och jag sitter här och bloggar för att jag är ensam. Någon har åkt iväg för att spela tävlingsbridge.

Jag klagar inte. Behöver tid för mig själv ibland. TV är inget alternativ för mig just nu. Istället ska jag börja läsa en ny bok.

So long!

Ovido - Quiz & Flashcards