Alla inlägg den 6 maj 2009

Av kleopatra - 6 maj 2009 21:15

Först regn, sedan sol och mycket kraftig vind. Så här ser dagarna ut nu. Igår kom vi ändå ut på golfbanan när regnet hade upphört. Det kändes väldigt bra att få röra på sig. Det var mycket svårspelat, som det alltid är när det blåser. Jag hade en golflektion i förrgår och det bidrog nog också till att det inte gick så bra.=( Det tar sin lilla tid innan det sätter sig i ryggmärgen, eller hur det nu funkar??

Denna dag har inte blivit riktigt som jag tänkt mig. Hade planerat att ägna dagen åt storbak, men vaknade med huvudvärk och magbesvär, så det blev en slappardag av stora mått. Det är tur att man inte yrkesarbetar längre utan verkligen kan sköta om sig.=) Det finns inte så mycket att skriva om som ni märker. Det blir mest personligt gnäll.

Nu ska jag ägna mig åt en ny, gammal bok av Selma Lagerlöf. Har börjat läsa om hennes böcker efter att ha läst; Selma Lagerlöf - Livets vågspel av Vivi Edström. I denna bok följer hon Selmas författarskap nära och berättar om hur novellsamlingarna och de stora romanerna kom till bl a. Det gjorde mig  som sagt nyfiken på Selma igen efter så många år. Mycket intressant att läsa nu när man är så att säga mer mogen eller kanske övermogen.

Ovido - Quiz & Flashcards