Alla inlägg den 8 maj 2009

Av kleopatra - 8 maj 2009 21:43

Allting fungerade utmärkt. Vi åt en synnerligen god liten fredagskvällsrätt. Vill någon ha receptet går det bra att höra av sig. Det tog bara en halvtimme att skala, koka och mixa jordärtskockorna och fräsa räkorna i lite olja m m. Lite vin och bröd kompletterade det hela och nu känner man sig så där lagom mätt och kan säkert sova gott i natt. Det gör inte jag om jag har ätit en bastant middag på kvällen. Föregående natt sov jag inte så bra men jag tror att det berodde på att det var fullmåne. Det blir det ju i natt också så vi får väl se hur det går...

Av kleopatra - 8 maj 2009 18:36

Fast egentligen går tiden så snabbt att man inte behöver längta till fredag. Vi har varit ute på en liten affärsrunda och tittat på soffbord m m. Funderar i olika riktningar. Kanske blir det ett stenbord med underrede i oljad ek?

Regnet hänger nu i luften igen och hummelubben kan inte hålla fingrarna i styr utan måste naturligtvis ut och riva mossa på berget. Vad gör man? Minns hur det var när han bröt benet just där han är och härjar nu.

Jag ska försöka locka in honom på en liten supé med lite vitt vin och jordärtskocka med chilliräkor och gott bröd. Återkommer ev. senare och berättar hur det gick.

Ovido - Quiz & Flashcards