Alla inlägg den 28 maj 2009

Av kleopatra - 28 maj 2009 10:12

Igår kväll vid 22-tiden, när jag satt och slötittade på tv, råkade jag titta ut genom fönstret just som en räv kom tassande ned från det näraliggande berget. Den stannade upp ett ögonblick och tittade rakt på mig, fortsatte sedan nedför vårt bergsparti med rabatter, ned på vår altan. Jag öppnade altandörren och då sprang den uppåt berget igen. Det här låter ju ganska tjusigt och var en rätt ovanlig upplevelse. Aldrig har väl jag varit så nära ett vilt djur förut. Jo , när vi var på zafari i Sydafrika förstås. Men det är en annan historia. Då satt vi i en öppen jeep och hade en lejonhona helt nära oss. Otroligt fascinerande! Mötet med räven var inte lika roligt. Det var nämligen en räv full av skabb. Nästan helt hårlös och med en lång svans som såg ut mer som en piska än den yviga svans som rävar annars har.

Jag antar att denna räv var mycket stressad och hungrig eftersom den betedde sig så ovanligt.

Ovido - Quiz & Flashcards